התקשרו עכשיו:
054-8423364

וואצפ:
054-8423364

כתובת מייל:

bili23364@gmail.com



חיפוש :

היחס שלנו אל אבות העולם בייעוץ התורני

פרק א -הבסיס של חשיבה תורנית בכלל וייעוץ תורני בפרט 

משנה א

משֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי, וּמְסָרָהּ לִיהוֹשֻׁעַ, וִיהוֹשֻׁעַ לִזְקֵנִים, וּזְקֵנִים לִנְבִיאִים, וּנְבִיאִים מְסָרוּהָ לְאַנְשֵׁי כְנֶסֶת הַגְּדוֹלָה....

יש כאן קושי, למה כאן בחרו לכתוב את כל סדר מסירת התורה, ולא נכתב זאת בתחילת ששה סדרי משנה, או במקום אחר

ובספר דרך חיים למהר"ל מפראג כ'

"פירוש המשנה הזאת כי כל מוסר ראוי הוא לאב ולו נאה להוכיח את בנו כדכתיב (משלי א') שמע בני מוסר אביך ואל תטוש תורת אמך, כי האב במה שהוא אב כבר סר ממנו הילדות והשחרות וכן האם והם בעלי מוסר"....

מבואר בדבריו שהיחס שלנו אל המוסר בפרקי אבות, הוא כמו מוסר של אב ואם, ואנחנו מקשיבים לדברי המוסר כמו שילד קטן שומע בקול הוריו, כך עלינו לקבל מאבות העולם  

צריך להבין, הרי סגנון החינוך של אביו אימו הוא מיועד לילד שעדיין אין לו דעת, אין לו אחריות, ומסוכן להשאיר אותו לבד, אבל כאן מדובר על אנשים בוגרים, החינוך לא היה צריך להיראות כמו שמחנכים ילד קטן, אלא להסביר, לכוון, אבל לא סגנון חינוך של קטנים

כאן  נמצא אחד ההבדלים הבולטים בין דרך התורה לבין מה שלא דרכה של תורה.  אי אפשר ללמוד פרקי אבות ולקיים רק לפי ההבנה שלי, אלא אני צריך לראות שיש כאן דרך מעל ההבנה שלי

לדוגמא: דברי המשנה, הוו מתונים בדין, ופירשו לא למהר להסיק מסקנות אלא לחשוב שוב ושוב. אם אני ילמד לפי ההבנה שלי, א"כ אני אחשוב פעם שניה.  אבל האמת שהמשנה לא התכוונה רק לחשוב פעם נוספת, אלא ללמד אותנו איך פועלת  החשיבה האנושית, ולומר שבעצם החשיבה היא מסוכנת  ומועדת לטעויות, ולכן יש דרך איך לחשוב, לצאת מחשיבה הרגילה, ולאט לאט מתרגלים לקבל חשיבה גבוהה יותר, וזה תהליך תמידי לכל אדם, גם לגדול מכולם  

לכן חשוב להדגיש כאן את היחס שלנו אל מסירת התורה, כמו היחס של בנים לאבות, כי ביחס נכון אליהם, מתגלה איך שאנחנו לא מבינים כלום  
ולכן צריך לבסס את החיים על פי התורה, וזה מה שאנחנו מנסים לעשות בייעוץ התורני 

 

 

 

2all בניית אתרים